חטיבת המסחריות של מרצדס חשפה את הוויז'ן אורבנטיק (Vision Urbanetic), רכב תצוגה מסחרי ועתידני למראה. מדובר למעשה בפלטפורמה מודולרית, רכב שהבסיס שלו זהה ומציע תאים מתחלפים לפי השימוש הנדרש.

לדוגמה, האורבנטיק יכולה להיות מסחרית לשינוע סחורות בין ספקים, כרכב משלוחים ללקוחות או ככלי שינוע לציוד בתוך מתחמים. כל זאת תוך שהיא נוסעת באנרגיה חשמלית לא מזהמת בזמן הנסיעה, וללא צורך במעורבות נהג אנושי - הכל ממוחשב. האורבנטיק אפילו יכולה להיות המחסנאית - ולכמת כמה סחורה שלחתם ליעד ובהתאם כמה נותר להעביר.

באמצעות תאים מתחלים, אפשר להפוך אותה גם למעין מיניבוס אוטונומי, שיציע שירות הסעות מנקודה לנקודה ללקוחות מזדמנים. כלומר, ממש כמו שירותי המוניות הציבוריות שקיימים בישראל, רק בשליטת מחשב. במרצדס, כמו ביצרניות רבות אחרות, מאמינים ששירותים מסוג זה יהפכו לנפוצים לקראת תחילת העשור הרביעי של המאה ה-21. בשנים האחרונות מספר יצרניות החלו בפיתוח מערכות דומות, עם יעדי פריסה בסביבות 2025.

מרצדס מציגה: פלטפורמת מסחר עתידנית


מרצדס לא מפרסמת מפרט טכני מלא של רכב התצוגה, שמיועד יותר כסמן לעתיד מאשר כרכב ממשי לייצור. בהתאם, הוא גם מעוצב באופן חריג ועתידני, כאשר כל שימוש (נוסעים, מטען וכדומה) גם משנה את עיצובו באופן משמעותי. נכון לעתה אין תוכניות לייצור של רכב אוטונומי מסוג זה.